Vergoeding

Algemeen

De vergoeding voor fysiotherapie (vanaf 18 jaar) wordt vanuit de aanvullende verzekering betaald en is niet opgenomen in de basisverzekering. Lees hieronder wat voor u van toepassing is. Als fysiotherapie praktijk hebben wij contracten met vrijwel alle zorgverzekeraars. De enige uitzondering hierop is het label Just van CZ; hiervoor is geen vergoeding mogelijk.

Fysiotherapie 18+

Per aanvullend pakket is er verschil in het aantal behandelingen die u vergoed krijgt. U kunt dit eenvoudig nagaan in uw polisvoorwaarden of u kunt dit bij ons navragen. Wij hebben echter geen inzicht in de verbruikte behandelingen buiten onze praktijk.

Wanneer u meer behandelingen nodig heeft dan uw pakket biedt dan ontvangt u van ons een nota van deze behandelingen.

Fysiotherapie tot 18 jaar

Voor kinderen onder de 18 jaar worden er 18 behandelingen per jaar vergoed vanuit de basisverzekering. Indien er meer dan 18 behandelingen nodig zijn wordt de aanvullende verzekering aangesproken.

Chronische vergoeding

Zorgverzekeraars hanteren een lijst met chronische aandoeningen. Helaas betekent een chronische aandoening niet automatisch dat de vergoeding als chronisch wordt gezien. Bespreek dit altijd met de therapeut dan wordt er samen gekeken naar de vergoeding.

Bij een chronisch traject voor volwassenen geldt dat de eerste 20 behandelingen vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering. Wanneer de aanvullende verzekering niet toereikend is ontvangt u van ons een nota. Vanaf de 21e behandeling worden de behandelingen vergoed vanuit de basisverzekering mits het eigen risico reeds is voldaan. De geldigheid van een chronische vergoeding ligt vast in de lijst met chronische aandoeningen en is inzichtelijk voor uw therapeut.

Een chronisch traject voor kinderen tot en met 17 jaar wordt vergoed vanuit de basisverzekering en is geldig voor de duratie die in de chronische lijst wordt aangegeven.

Vragen over nota’s

Wanneer u een vraag heeft met betrekking tot de nota die u van ons heeft ontvangen kunt u telefonisch contact met ons opnemen op maandag, dinsdag en woensdag tussen 08:00u en 15:00u of per mail via info@fysiotherapie-ambacht.nl.

Dit is de home template