FAQ (veelgestelde vragen)

Waarom worden er op één datum twee behandelingen gefactureerd?
Wanneer u voor een eerste behandeling onze praktijk bezoekt brengen wij een consult voor intake (intake en aanmaak van het dossier) en behandeling in rekening. Bij de eerste behandeling worden er dus twee momenten gefactureerd. Lees meer over onze tarieven.

Ik heb een nota ontvangen maar ik ben niet geweest/ik heb afgebeld/ik was verhinderd of ziek op de dag zelf.
Indien de afspraak niet 24 uur op voorhand is afgezegd (per mail, app, telefonisch) zijn wij genoodzaakt deze afspraak als gemist consult door te berekenen. Lees meer over onze tarieven.

Ik ben eerder voor dezelfde klacht geweest, waarom wordt er een intake gerekend?
Indien er meer dan drie maanden tussen de laatste afspraak van eenzelfde klacht/gebied zit vindt er een nieuwe intake plaats en wordt deze doorberekend aan de zorgverzekeraar of de patiënt zelf.

Ik ben verzekerd, waarom krijg ik een nota?
Wanneer u een aanvullende verzekering heeft dienen wij de behandeling eerst in bij de zorgverzekeraar. Wanneer deze wordt afgekeurd krijgt u van ons een nota. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Lees meer over onze vergoedingen.

Hoeveel behandelingen heb ik nog tegoed dit jaar?
Wij kunnen zien hoeveel behandeling u vergoed krijgt per jaar en hoeveel behandelingen u bij onze praktijk gehad heeft. Bent u dit jaar ook bij een andere praktijk in behandeling geweest, belt u dan met uw zorgverzekeraar; zij hebben het totaaloverzicht van gedeclareerde behandelingen.

Ik heb een afspraak op maandag, hoe kan ik deze op tijd annuleren?
Wanneer de afspraak meteen gepland staat na het weekend of na een feestdag dan kunt u de afspraak nog steeds binnen 24 u van tevoren bij ons afmelden via whatsapp, e-mail of onze voicemail. Onze contactgegevens.

Komt de fysiotherapeut ook aan huis?
In sommige situaties komt de fysiotherapeut voor behandeling aan huis, als u bijvoorbeeld bent geopereerd en niet in de gelegenheid bent om naar onze praktijk te komen. Hiervoor heeft u een verwijzing van uw (huis)arts nodig. De tarieven voor een aan huis behandeling wijken af van de standaard tarieven.

Dit is de home template

whatsapp